duvar yazmak

Söze, bu duvarı yazmaya neden başladığımı anlatarak gireyim isterseniz…
Siz diye hitap ettiğime bakmayın. Karşımda bir muhatap olduğundan yada olacağından emin değilim. Hatta diğer blog tecrübemden yola çıkarak, bunu gayet iyi biliyorum.
Bilmem hangi arama motorunun azizliği ile tesadüfen yolu düşmüş, çoğu yabancı ülke menşe’li ziyaretçileri saymazsak pek uğrayanı olmayan, fakat yazmaya inatla devam ettiğim o site, bir bloğun nasıl işletileceğini öğrenmek için kullandığım bir deneyhane idi bir bakıma. Müteakip yazıda bahsedeceğim üzere, bu defa durum biraz farklı.
Eski Mısır’da yazı bir çivi yardımıyla duvara yada taş tabletlere işlenir, daha doğrusu anlatılmak istenen şey resmedilirmiş. Bu eski gelenek, internet çağında neden canlanmasın diye düşündüm ve blog yerine duvar yazmaya karar verdim:)
Tamam, itiraf ediyorum... Asıl gayem, teknolojinin gelişimiyle ortaya çıkan bu tür yabancı kelimelere Türkçe karşılık bulmak, üstelik bunu mümkün olduğunca ivedilikle yapmak gerektiği halde bu işi savsaklayanlara görevlerini hatırlatmak...
Kadim bir geleneği canlandırma hikâyesi, Türkçeye yaptığım bu emri vakiyi hoş bir ambalaj içinde sunarak, daha bir kabule şâyân, hatta "bilimsel ve tarihî gerçeklerin kaçınılmaz ve karşı çıkılamaz bir sonucu" gibi göstermeye çalışmaktan ibaret.
Gördüğünüz üzere, isteyince pekâlâ ben de Jakoben olabiliyorum!..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

teyzelerim

uzay merakım

dayımı kaybettik