22 temmuzda tenis izlemek

22 temmuz seçimlerinin üzerinden onbeş yıl geçti.
çok zorlu bir dönemi bütün ayrıntıları ile tek bir yazıya sığdırmak kolay değil. lâkin ülkeyi 22 temmuz şartlarına götüren hadiseleri önce hür fikirlerde, sonra burada yayınlanan bir yazıyla özetlemeye çalıştım.
22 temmuz, yani tam seçim akşamından kalan bir hatıram var. burada da ondan bahsedeyim.
ülke öylesine kutuplaşmıştı ki, 22 temmuz bu iki kutbun meydan muharebesiydi bir bakıma. o gün yapılan seçimin sonucunu herkes çok önemsiyor, merakla bekliyordu. ben de onlardan biriydim.
akşam olup saatler altı buçuğu biraz geçtiğinde, sonuçlar verilmeye başlandı. bu kadar erken açıklanacağını beklemiyordum açıkçası. büyük bir merak ve heyecanla ekranın karşısına kuruldum. il il gelen sonuçlar her dakika değişiyor, yeni baştan veriliyordu. hepsini tek tek ve yeniden izlemek benim için müthiş bir keyifti.
teyzemlerde idim. teyzemin onbeş yıldır rusyada yaşayan oğlu da o dönem türkiyede idi. yarım saat ya seyrettik, ya seyretmedik ki teyze oğlu sıkıldı: hep bunları mı izleyecekmişiz, daha ne kadar sürecekmiş ve saire...
sonunda dayanamadı ve kumandayı eline alıp gezinmeye başladı. bütün kanallar seçim yayını yapıyordu. nihayet seçim yayını yapmayan bir kanal buldu ve onu izlemeye başladık. ne izledik biliyor musunuz? Vimbeldon tenis turnuvasını…
bütün türkiyenin sonucunu merakla beklediği, ekranlara gözünü dikip il il, dakika dakika takip ettiği seçim sonuçları yerine biz tenis maçı izliyorduk. üstelik hayatında ilk defa tenis maçı seyrediyormuş. seçim haberleri dinlemekten iyiymiş.
yıllardır yurt dışında yaşadığı için 22 temmuzun önemini kavrayamıyor olabilirdi. mamafih, kavrasa da durum değişir miydi, sanmıyorum. siyaseti önemsemeyen (apolitik) bir tavrı vardı çünkü.
velhasıl, 22 temmuz seçim sonuçlarını herkesten sonra öğrendim. o gün çok ifrit olmuştum, bugünden bakınca gülümsüyorum. siyaset dediğin nedir ki zaten?...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

teyzelerim

uzay merakım

dayımı kaybettik